Мій конспект


Діяльнісний метод на уроці математики в 3 класі. Мій відкритий урок.







Мій майстер - клас як керівника районного МО вчителів початкових класів


Майстер – клас «Розвиток творчої особистості дитини та формування УНД на основі діяльнісного підходу.
Мета: Розкрити шляхи розвитку творчої особистості та можливості формування УНД через використання технологій системно – діяльнісного підходу.
Задачі:
ü продемонструвати використання на практиці роботу технологій проблемно – діалогічного навчання, ІКТ для формування УНД;
ü навчити визначати і знаходити УНД;
ü створити умови для активної взаємодії учасників майстер – класу між собою;
ü організувати рефлексію майстер – класуз метою визначення його результативності;
ü засвоїти способи діяльності з використанням ІКТ;

Хід майстер – класу
I.Емоційне налаштування
Добрий день, шановні колеги! Рада вітати Вас. Я, Мельникова Любов Дмитрівна, вчитель Новоспаської ЗОШ, проведу з вами майстер клас. Для початку хочу налаштувати Вас на роботу. Як правило життя ЛЮДИНИ порівнюють з деревом. Закрийте, будь ласка, очі і уявіть себе деревом...Дерево тягнеться до сонця, воно тягнеться корінням у глиб Землі, п'є воду, дихає, радіє вітрові .У дерева є тепло, свій характер. У дерева є душа.
Відкривайте очі.
Я попрошу вас намалювати дерево свого життя.
(Уривок з пісні "Кожен вибирає для себе" )
КОРІНЬ - мета і сенс вашого життя .
СТОВБУР - ваше уявлення про себе.
ГІЛКИ – якості, які ви хотіли б мати, ваші мрії, бажання.
ПЛОДИ - якості, які ви вже маєте.
ЯКІ НАШІ ЦІЛІ В ЖИТТІ - ТАКІ ЇЇ ПЛОДИ.
-  Я бачу, що тут зібралися творчі люди, які вже  професійно відбулися, але готові йти далі, натхненно працювати, а головне – сприймати щось нове, змінюватися. І я в цьому ні на мить не сумнівалася!!
II. Мотивація до діяльності.
Нашу зустріч мені б хотілося почати з відомої старої притчі.
Як прийшов мудрець до бідних і сказав: «Я бачу ви голодні. Давайте я дам вам риби, щоб ви втамували голод». Притча звіщає: не треба  давати рибу, треба навчити ловити ії. Стандарт нового покоління і є стандарт, котрий допомагає навчити учитися, навчити «ловити рибу», а тим самим оволодіти універсальними навчальними діями, без котрих нічого не може бути. Саме в дії зароджується  знання.
- Дійсно, в нашу сучасність вчитель вирішує дуже складні задачі переоцінки свого педагогічного досвіду, шукає відповідь на питання « Як навчати в нових умовах?»
- Щоб дати відповідь на це питання, пропоную вирушити в світ дій. Працювати будемо командами, тому що разом вчитися веселіше. Команда – це сила!!
А тема нашого майстер – класу «Розвиток творчої особистості дитини та формування УНД на основі діяльнісного підходу.(слайд1).
Джон Дьюї говорив, якщо ми сьогодні будемо вчити дитину, як вчора, ми вкрадемо у неї завтра.
Школа сьогодні стає не стільки джерелом інформації, скільки вчить дітей вчитися. А це значить, що необхідно озброїти учнів способами дій. Тому головною метою кожного педагога є розвиток здібностей учнів. (слайд 2)
А саме  умовами успішної самореалізації особистості є співпадіння двох факторів (слайд 3,4)
1.Визнання суспільством значимості тої діяльності, яку виконує особистість.
2.Отримання особистістю задоволень від результатів своєї діяльності.
III. (теоретична частина майстер-класу)
Прийом «Кошик ідей»
Перед вами лежать кольорові аркуші. В технології критичного мислення є прийом « кошик  ідей». Коли я вам назвала тему майстер – класу, у вас, мабуть, виникли певні асоціації. Заповніть аркуші, вписавши ключові слова нашого заняття. У імпровізований «кошик» ми будемо «складати»  ідеї - ключові слова  майстер-класу:

Сьогодні актуалізується поняття «діяльнісний підхід».
 Зокрема, у новому Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти читаємо:
«Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища».
Варто відзначити нове :
Діяльнісний підхід ґрунтується на визнанні діяльності основою, засобом і вирішальною умовою розвитку творчої активності  особистості.(слайд4,5,6,7)
У своєму майстер - класі я зупинюся на особливостях застосування діяльнісного підхода в навчанні математики в початковій школі.
Саме цей підхід дозволяє уникнути розриву між теоретичними знаннями та застосуванням їх на практиці.
В контексті особистісно-діяльнісного підходу ми розглядаємо молодшого школяра як активного суб’єкта навчання, що спрямоване на оволодіння математичних знань.
Головне – вміти добувати і застосовувати знання. (слайд 8)
- Що таке навчальна дія?
- Ми сьогодні поговоримо про УНД, будемо їх знаходити і визначати.
- На які групи діляться УНД?
(слайд9)
1.Особистісні визначають мотиваційну орієнтацію.
2.Комунікативні забезпечують соціальну компетентність.
3.Пізнавальні пов’язані з рішенням проблеми.
4.Регулятивні забезпечують організацію особистої діяльності.
(слайд 10)
- Зараз переверніть картку і прочитайте назву вашої команди. На дошці на картках записані УНД, перетягніть їх в залежності від назви вашої команди.
(самовизначення, загально навчальні,планування, логічні, вольова саморегуляція, постановка питання, контроль,пошукова,корекція, оцінка, аналізуючи, групова, змістоутворення)
Перевірка роботи
·       Ми все зробили правильно (зелена)
·       Ми припустилися помилки (жовта)
·       Ми не впоралися з завданням (червона)
Що ж пропонує у навчанні діяльнісний підхід.
-Наявність у дітей пізнавального мотиву (бажання дізнатися, відкрити, навчитися) і конкретної навчальної мети (розуміння того, що саме треба з’ясувати, засвоїти)
-Виконання учнями певних дій для придбання недостаючих знань.
-Виявлення і засвоєння учнями способа дії, яка дозволятиме усвідомленно застосувати придбані знання.
-Формування у школярів уміння контролювати свої дії- як після їх завершення, так і по ходу.
-Включення змісту навчання в контекст рішення значних життєвих задач.
Іншими словами, створюються умови для того, щоб на всіх етапах вивчення теми дитина була людиною, активно і усвідомленно діючою. (слайд 11,12)

В групах заповнимо наступну таблицю. В лівому стовпчику записані умови діяльнісного підходу. В правому - вам необхідно доповнити з практики прийоми роботи на кожному етапі.
Умови діяльнісного підходу
Прийоми
Створення проблемної ситуації
«Перш ніж вводити нове знання, треба створити ситуацію… необхідності ії появи» (Г.А.Цукерман)

Виконання дій для придбання недостаючих знань
«Не вводити знання в готовому вигляді. Навіть якщо немає ніякої можливості повести дітей до  відкриття нового, завжди є можливість створити ситуацію пошуку…»(Г.А.Цукерман)

Виконання дітьми усвідомлених навчальних дій.
«Головна особливість процесу засвоєння посідає в його активності: знання можна передати тільки тоді, коли учень їх бере, тобто виконуєякісь дії з ними. Іншими словами, процес засвоєння знань- це завжди виконання учнями певних пізнавальних дій.» (Н.Ф.Тализіна)

Формування самоконтролю.





Рішення значущих життєвих задач




Практична робота (слайд 13-24)
Рефлексія.
Перед вами площина. На листочку напишіть свою точку зору щодо майстер – класу і помістіть на певній частині.






                                                                                                                                                      
На цьому наш майстер – клас закінчено. Дякую за увагу! 

Немає коментарів:

Дописати коментар